Nykyinen myyntiesityksesi on aivan susipaska. Tai ehkä sitä ei ole vielä olemassakaan.

Korjaa tilanne. Suomen kokenein tuotteistaja ruoskii ryhmääsi vauhtia.

Noste-suolakaivos® on valmennus ja suurpaineprojekti

Tuloksena on myyntiesitys, jossa on sentään jotain tolkkua.

 

Myyntiesityksesi näyttää apinan* turaamalta. Siitä puuttuu johtoajatus. Rakenne on hukassa. Se on pitkä kuin demarin ruikutus. Se edistää vain migreenilääkkeiden myyntiä. Jauhat samoja kuluneita argumentteja kuin kilpailijasi.

Ei ihme, että myyjäsi vääntävät omia versioitaan. Koko homma on umpikujassa. Menetät rahaa joka päivä aivan turhaan.

Noste-suolakaivos on neliviikkoinen valmennus, jonka aikana myyjäsi remontoivat yhden myyntiesityksen uuteen uskoon. Kalliit myyntikäynnit alkavat taas tuottaa pätäkkää.

Valmentajanasi toimii Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen. Hänelle on kertynyt kokemusta jo satojen myyntiesitysten saneerauksista.

* Anteeksi kaikki apinat!

 

Oireet-w.png

Tunnistatko tilanteesi?

 

Kilpailu on kärventää karvasi. Et voi jatkaa asiakkaittesi kiduttamista:

  1. Jauhat teknisistä yksityiskohdista, jotka kiinnostavat vain sinua itseäsi. Asiakkaasi rukoilee mielessään, että kertoisit edes yhden hyödyn.
  2. Esityksesi on tappavan tylsä, kuten kaikkien ennen sinua käyneiden myyjien jorinat.
  3. Et erotu kilpailijoistasi millään kiinnostavalla tavalla. Et jätä ostajalle muuta mahdollisuutta kuin tinkiä hinnoista.
  4. Jokainen myyjäsi yrittää räätälöidä alkuperäisestä sotkusta omanlaistaan versiota. Asiakkaasi saavat aivan ristiriitaisia viestejä.
 

Ratkaisu-w.png

Noste-suolakaivos ratkaisee ongelmat

 

Kuten olet jo huomannut, omin voimin homma ei etene. Siksi tarvitset apua:

  1. Ulkopuolinen ammattityhmä Jari Parantainen pakottaa asiantuntijasi puhumaan selkokielisesti hyödyistä ja rahasta.
  2. Tiukka aikataulu ja valmentajan natsimainen simputus korjaa myyntipuheesi neljässä viikossa.
  3. Esimerkit ja valmis formaatti nopeuttaa työtä, koska myyntiesityksen osia ei tarvitse keksiä itse tyhjästä.

Tuloksena syntyy pureva myyntiesitys, jolla kasvatat liikevaihtoa jo projektin aikana.

 

Sopiva-w.png

Kenelle Noste-suolakaivos sopii?

 

Noste-suolakaivos on tarkoitettu huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja myyville yrityksille. Tyypillisesti mainareina raatavat insinöörit, it-asiantuntijat ja eri alojen konsultit.

Jos päätuotteesi on mutkikas, luultavasti myös myyntiesityksesi on paisunut 72-sivuiseksi himmeliksi. Noste-suolakaivoksen aikana myyjäsi karsivat sen takaisin kymmensivuiseksi selkoversioksi niin, että jokainen ymmärtää viestin silmänräpäyksessä.

Esimerkiksi Suomen suurin insinööritoimisto Etteplan Oyj on myllyttänyt useita palvelujaan myyntikuntoon Noste-suolakaivoksissa. Tietotekniikkayrityksistä tunnetuin lienee Nosteen pitkäaikaisin asiakas Fujitsu Finland Oy.

Muita kaivoshommiin horjahtaneita ovat esimerkiksi Bang & Bonsomer, Bitify, Digia, Document House, Enervent, Evolvit, Fira, Fonecta Enterprise Solutions, Grano, Henkilöstöratkaisu Extraajat, Howden Finland, Huom! Helsinki, Lem-Kem, Lindorff, Lönnberg Print & Promo, Maintpartner, Netorek, OP-Pohjola, Pentagon Design, Premode, Project-IT, Pöyry, Raskone, Relacom, Sedu Aikuiskoulutus, Sininen Meteoriitti, Suomen Arkkitehtiliitto SAFA, Suomen Tuotekehitysyhdistys, St1, Systems Garden, Turun yliopisto, VTT ja WSP Finland.

Lue esimerkki Bitify Oy:n kartoitustuotteesta, jonka myyntiesityksen yritys kiteytti Noste-suolakaivoksen avulla.

 

Sopimaton-w.png

Kenelle Noste-suolakaivos ei sovi?

 

Noste-suolakaivos ajaa markkinointiosaston nysvääjät ja pilkunviilaajat hermoromahduksen partaalle. Vaikka myyntiesityksen täytyy tietenkin olla ilmeeltään yrityksesi ohjeiston mukainen, projektin aikana emme pohdi sekuntiakaan sinisen sävyjä tai säädä pikselin paikkaa.

Lisäksi osallistujat sitoutuvat maksamaan 10 euron sakon käteisellä jokaisesta "tämä ei onnistu, koska" -kommentistaan. Noste-suolakaivoksessa ei ole tarkoitus keksiä lapsellisia tekosyitä, miksi mikään uudistus ei muka ole mahdollinen. Sen sijaan pohdimme, mikä on mahdollista.

Joka tapauksessa sakkopykälä johtaa usein siihen, että projektissa pahoin velkaantuneet urputtajat ja perfektionistit ilmoittavat olevansa liian kiireisiä enää osallistumaan hankkeeseen.

Muista koulutuksen ja valmennuksen oleellinen ero:

  • Koulutuksessa kouluttaja huhkii, ja sinä naureskelet hänen ehdotuksilleen.
  • Valmennuksessa sinä huhkit, ja valmentaja naureskelee sinun ehdotuksillesi.

Toisin sanottuna on projektirymäsi vastuulla tuottaa kaikki projektin lopputulokset. Valmentajasi ei tule tekemään niitä puolestasi sen enempää kuin urheiluvalmentaja lähtisi pinkomaan satasta pikajuoksijan puolesta.

Siksi Noste-suolakaivos ei sovi lusmuille tai vetelyksille, jotka ovat tottuneet loisimaan äitinsä tai pomonsa paapomana koko elämänsä.

 

Aikataulu-w.png

Neljässä viikossa maaliin

 

Noste-suolakaivos on valmennus ja suurpaineprojekti. Sen aikana projektiryhmäsi remontoi myyntiesityksesi uuteen uskoon.

Noste-suolakaivoksen projektiosuus koostuu neljästä kaksituntisesta katselmuksesta, jotka ovat peräkkäisinä torstaipäivinä klo 13–15 aina saman kalenterikuukauden aikana.

Poikkeusaikatauluja ei ole tarjolla.

Noste-suolakaivokset myydään tilausjärjestyksessä. Niitä on tällä hetkellä tarjolla seuraavasti:

  • Lokakuu 2018, projekti alkaa torstaina 4.10.2018 klo 13–15
  • Marraskuu 2018, projekti alkaa torstaina 1.11.2018 klo 13–15
  • Tammikuu 2019, projekti alkaa torstaina 7.2.2019 klo 13–15
  • Helmikuu 2019, projekti alkaa torstaina 7.3.2019 klo 13–15
  • Maaliskuu 2019, projekti alkaa torstaina 1.11.2018 klo 13–15
  • Huhtikuu 2019, projekti alkaa torstaina 4.4.2019 klo 13–15
  • Toukokuu 2019, projekti alkaa torstaina 2.5.2019 klo 13–15
  • Syyskuu 2019, projekti alkaa torstaina 5.9.2019 klo 13–15
  • Lokakuu 2019, projekti alkaa torstaina 3.10.2019 klo 13–15
  • Marraskuu 2019, projekti alkaa torstaina 7.11.2019 klo 13–15

Projektiryhmäsi kannattaa varata lisäksi yhteensä henkilötyöpäivä välittömästi kunkin katselmuksen jälkeen. Noste-suolakaivos on nimenomaan valmennus, eli osallistujat opettelevat itse tekemällä. Tyhjin käsin yhteisiin tapaamisiin ei kannata tulla, se käy yrityksellesi tosi kalliiksi.

Noste-suolakaivoksen hintaan sisältyy myös kaksituntinen valmistelutapaaminen, jonka aikana käymme läpi valmennuksen idean, tavoitteet ja työtavat etukäteen. Valmistelutapaamisen ajankohdasta sovimme erikseen.

 

Tiimi-w.png

Millainen on hyvä valmennusryhmä?

 

Valitse valmennusryhmääsi kuusi ammattilaistasi. Hyväksi havaittu kokoonpano näyttää tältä:

  • Yksi päättäjä, joka uskaltaa sanoa viimeisen sanan
  • Yksi asiantuntija, joka tuntee tuotteesi tai palvelusi tekniset yksityiskohdat
  • Kolme myyjää tai konsulttia
  • Yksi markkinoinnin ammattilainen, joka tuottaa materiaalit

Suurempi projektiryhmä johtaa siihen, että osa porukasta heittäytyy vapaamatkustajiksi. Pienempi porukka kärsii usein ideointivoiman puutteesta, etenkin kun joku on aina poissa joka tapauksessa.

 

Kouluttaja-w.png

Valmentajasi Jari Parantainen

 
  • Suomen kokenein tuotteistaja
  • Yli 200 tuotteistusprojektia vuodesta 2002
  • Puoli tusinaa bisneskirjaa, aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja myynnin psykologia
  • Tukuttain tarinoita ja käytännön kokemuksia
  • Tuoreita esimerkkejä tuotteistushankkeista
  • Ei väkinäisiä ryhmätöitä tai noloja rentoutusharjoituksia
 

Hinta-w.png

Hinta

 

Noste-suolakaivos-valmennus maksaa pääkaupunkiseudulla 9850 euroa + arvonlisäveron.

Turku–Tampere–Lahti–Kouvola–Kotka-vyöhykkeen sisällä hinta on 13700 euroa + arvonlisävero. Veloitus sisältää valmentajan kaikki matkakulut.

Katselmukset järjestetään yrityksesi omissa tiloissa.

Noste-suolakaivos on tarjolla myös videoneuvotteluna kaikkialle Suomeen (ja ulkomaille). Hinta on silloin 9500 euroa + arvonlisävero. Työkieli on kuitenkin aina suomi.

 

Materiaali-w.png

Työohjeet ja käytännön esimerkkejä

 

Noste-suolakaivoksen hintaan sisältyvät työohjeet projektiryhmällesi. Ne helpottavat raatamista katselmusten välissä. Ohjeista löytyvät neuvot mm. seuraaviin oleellisiin kysymyksiin:

  • Millainen on hyvän myyntiesityksen rakenne?
  • Miten myyntiesitys kannattaisi aloittaa, jotta saat asiakkaasi huomion?
  • Mikä on kunkin yksittäisen sivun tavoite tai tarkoitus?
  • Millaisia hyväksi havaittuja myyntiesityksen tehostajia voisit käyttää?
  • Miten vältät yleisimmät perusmunaukset?

Lisäksi projektiryhmäsi saa hankkeen aikana materiaalia ja käytännön esimerkkejä siitä, miten muiden toimialojen asiantuntijat ovat ratkaisseet vastaavia ongelmia.

 

Kysy-w.png

Kysy Noste-suolakaivoksesta

 

Haluatko jutella projektisi ajankohdasta tai kysyä Noste-suolakaivoksen yksityiskohdista? Lähetä yhteystietosi oheisella lomakkeella.

Tuotteistaja Jari Parantainen vastaa tiedusteluusi heti, kun se on inhimillisesti ottaen mahdollista.

 
Nimesi *
Nimesi

Takuu-w.png

Sataprosenttinen tyytyväisyystakuu

 

Jos et ole tyytyväinen Noste-suolakaivokseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Noste voi julkaista sen nimelläsi ja valokuvallasi varustettuna verkkosivuillaan. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.