Tylsyyteen tainnuttaminen ei ole kaksinen myynnin menetelmä.

Näin rakennat ärhäkän myyntiesityksen

Yhdeksän myyjää kymmenestä vetää työkseen aivan paskoja myyntiesityksiä. Se on ällistyttävää, koska jokainen yritys nousee tai kaatuu myyntipuheensa mukana.

 

Toki huippumyyjä saa tilauksia surkeasta materiaalista huolimatta. Mutta suurin osa myyjistä kuuluu keskinkertaisten kastiin. He tarvitsisivat kaiken mahdollisen avun.

Ikävä kyllä myyntiesityksiä laativat usein jonkin muun alan asiantuntijat, jotka eivät ymmärrä edes viestinnän alkeita. Tulos on silkkaa soopaa.

Myös markkinointiosaston tuotokset lipsuvat kaseikkoon. Maailma hukkuu jo muutenkin mitättömän myönteiseen hyminään, joka ei myy yhtään mitään.

Jopa mainostoimiston turaamasta esityspohjasta on pelkkää haittaa. Ehkä se noudattaa brändiohjetta. Mutta silti tekele joutaisi roskiin saman tien.

 

Oireet-w.png

Kuulostavatko oireet tutuilta?

 
  1. Kuulijasi torkkuvat ja näpräävät puhelimiaan
  2. Esityksesi on loputtoman pitkä ja puuduttava
  3. Puheestasi puuttuu punainen lanka ja rakenne
  4. Materiaalisi näyttää kuin se olisi syntynyt 1980-luvulla
  5. Asiakkaillasi ei ole esityksen jälkeen mitään kysyttävää
  6. Asiakkaasi esittävät kysymyksiä, joihin juuri esityksessäsi vastasit
 

Ratkaisu-w.png

Saat vastaukset tärkeisiin kysymyksiin

 
  1. Mitkä yleiset virheet toistuvat myyntiesityksissä vuodesta toiseen?
  2. Hyvä esitys tarvitsee perustakseen joukon päätöksiä. Mitä ne ovat?
  3. Millaisiin psykologisiin keinoihin tehokas myyntiesitys perustuu?
  4. Myyvän esityksen rakenne noudattaa selkeää kaavaa. Mikä se on?
  5. Millaiset myyntiesityksen osat auttavat myyjääsi perustelemaan väitteensä?
  6. Miten rakennat ärhäkän esityksesi käytännössä vaiheittain alusta loppuun?
  7. Millainen olisi koukuttava, mutta perinteisestä selvästi poikkeava sisältö?

Ohjelmaan sisältyy aina useita käytännön esimerkkejä tavallista tehokkaammista kotimaisten asiantuntijapalvelujen myyntiin rakennetuista esityksistä.

 

Sopiva-w.png

Kenelle tämä koulutus sopii?

 

Näin rakennat ärhäkän myyntiesityksen -koulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten ratkaisumyynnin ammattilaisille.

Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti asiantuntija, konsultti, myyjä, myyntipäällikkö, myyntijohtaja, markkinointipäällikkö, markkinointijohtaja, yrittäjä tai tuotepäällikkö. Myös projektipäällikkö hyötyy tästä koulutuksesta.

Hyvä myyntiesitys on pohjimmiltaan käsikirjoitus. Se toimii dokumentaationa ja koulutusmateriaalina, jonka avulla monistat tuotteesi tai palvelusi hyödyt myyjillesi.

Esityksen avulla kerrot tavoitteistasi mainostoimistolle tai oman firmasi markkinoijille. Se auttaa verkkosivujesi suunnittelijoita. Saat kättä pidempää myös uusien työntekijöiden rekrytointiin.

 

Sopimaton-w.png

Kenelle tämä koulutus ei sovi?

 

Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joilla on ristiriitaisia tavoitteita. He esimerkiksi haluavat vaikuttaa kuulijoihinsa ilman, että he uskaltavat vaikuttaa kuulijoihinsa. Puhe toimii hyvin harvoin niin, että se käsittelee kaikkien kannalta vain harmittomia ja mukavia asioita.

Entä jos firmasi myyjät eivät käytä myyntiesityksiä? Se ei haittaa: napakasta showsta on paljon hyötyä, vaikka yksikään myyjäsi ei koskaan vetäisi läppäriään esiin.

 

Kouluttaja-w.png

Kouluttajana Jari Parantainen

 
  • Suomen kokenein tuotteistaja
  • Yli 200 tuotteistusprojektia vuodesta 2002
  • Puoli tusinaa bisneskirjaa, aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja myynnin psykologia
  • Tuhat vedettyä koulutusta
  • Tukuttain tarinoita ja käytännön kokemuksia
  • Tuoreita esimerkkejä myyntiesitysten rakennusprojekteista
  • Ei väkinäisiä ryhmätöitä tai noloja rentoutusharjoituksia
 

Palaute-w.png

Palautteita viimeaikaisilta myyntiesityksen rakennuskursseilta

 
  • "Selkeä käsitys, miten myyntiesityksiä ei ainakaan tule tehdä."
  • "Monipuolinen koulutus."
  • "Oletin, että kurssi sopisi paremmin ensikohtaamiseen, jossa kartoitetaan asiakastarpeita."
  • "Uusia ideoita & vanhojen vahvistamista."
  • "Myyviä keinoja esityksen parantamiseksi."
  • "Paljon uusia hyviä ajatuksia. Löytyy heti sovelluskohteita."
  • "Hyviä vinkkejä ja esimerkkejä."
  • "Tasapainoinen ja tiivis kokonaisuus."
  • "Hyvän myyntiesityksen psykologia & rakenne."
  • "Vaatii vielä sulattelua, että pystyy itse ottamaan käyttöön."
  • "Käytännönläheistä ja heti sovellettavissa."
  • "Silmiä avaava sisältö, ravisteli hienosti irti totutuista tavoista."
  • "Uusia vinkkejä dynaamisen esityksen rakentamiseen."
 

Aikataulu-w.png

Esimerkki puolen päivän ohjelmasta

 

11:30

Ilmoittautuminen

12:00

NÄIN RAKENNAT ÄRHÄKÄN MYYNTIESITYKSEN

Mikä myyntiesityksessä menee useimmiten pieleen?

Mikä on myyntiesityksen todellinen tavoite?

Käytännön esimerkki ärhäkästä kotimaisen asiantuntijapalvelun myyntiesityksestä.

 

13:30

Tauko

13:45

Mitkä ovat vaikuttavan esityksen taustalla jylläävät psykologiset vivut?

Miten sovellat teoriaa käytäntöön?

14:50

Tauko

15:00

Näin rakennat esityksesi vaihe vaiheelta.

Millaisin yksinkertaisin keinoin tehostat viestiäsi?

Tärkeimmät opit sadoista myyntiesitysten suunnitteluprojekteista vuosien varrelta.

16:00

Kiitos & näkemiin!

 

Hinta-w.png

Hinta

 

Ostaminen on helppoa. Yrityskohtaisten Noste-koulutusten hinnat sisältävät kevyen räätälöinnin ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat matka- ja majoituskulut kaikkialla Suomessa.

 

Materiaali-w.png

Tuotteistaminen-kirja lisävarusteeksi

 
  • Tuotteistaminen 2 on keittiöpsykologian kansankurssi
  • Millaisin psykologisin keinoin vaikutat kuulijoihisi?
  • Kirjoittajat Jari Parantainen & Antti Apunen
  • Kustantaja Alma Talent (entinen Talentum)
  • Sivuja 285
  • Kysy erikoishinta koulutuskäyttöön
 

Kysy-w.png

Pyydä lisätietoja myyntiesityskurssista

Onko mielessäsi esimerkiksi sopiva koulutuspäivä? Vai askarruttaako jokin muu?
Tuotteistaja Jari Parantainen vastaa tiedusteluusi heti, kun se on inhimillisesti ottaen mahdollista.

Nimesi *
Nimesi

Takuu-w.png

Sataprosenttinen tyytyväisyystakuu

 

Jos et ole tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Noste voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.