Paketoi palvelustasi hittituote

Joskus menestyvä palvelutuote syntyy puolivahingossa. Mutta tuskin ehdit jäädä odottelemaan onnenpotkua. Jos aiot pestä kilpailijasi, kääri hihasi. Kehitä oma menestystuotteesi järjestelmällisesti vaihe vaiheelta.

Tarvitset tuotteistajan menetelmiä. Muuten aikasi palaa opetteluun. Toki palvelujen kehittäjille ja tuotteistajille löytyy menetelmiä pilvin pimein. Mutta useimmiten ne ovat niin teoreettista jorinaa, että oppeja on vaikea soveltaa arkityöhön.

TUOTTEISTAMINEN on toista maata. Kirjassa Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen kuvaa vaihe vaiheelta, kuinka paketoit asiantuntemuksen palvelutuotteeksi 10 työpäivässä. Hänen mallisuorituksestaan saat satoja vinkkejä ja neuvoja, mitä tuotteistaminen tarkoittaa käytännössä. Ja tämä mies elää niin kuin saarnaa. Tutustu hänen työnäytteisiinsä.

 

tuotteistaminen-kirja.jpg

TUOTTEISTAMINEN VASTAA MM. SEURAAVIIN KYSYMYKSIIN:

  • Miksi asiantuntijapalvelun tuotteistaminen kannattaa?
  • Mistä tiedät, mikä palvelutuote menestyy?
  • Miksi tuotteistajan kannattaa epäonnistua nopeasti?
  • Miksi tuotteistaja rakastaa ongelmia?
  • Mitkä ovat tuotteistamisen tärkeimmät tavoitteet?
  • Miten laadit asiakkaallesi törkeän lupauksen?
  • Millainen on oman hittitehtaasi tuotantolinja?
  • Kuinka formaattiajattelu tehostaa palvelujohtajan työtä?
  • Miten mittaat automaattisesti, kuinka palvelusi toimii käytännössä?
  • Millainen on hyvä palvelukäsikirja?

Tuotteistaminen-teos esittää MicroMedia Oy:lle kehitetyn aidon asiantuntijapalvelun kaikki tuotteistusvaiheet mitään salaamatta. Hankkeessa käytetty tuotteistusmenetelmä on toimivaksi todettu kymmenissä vaativissa suurten ja pienten yritysten palvelujen kehitysprojekteissa.

Lataa tästä maksuton Tuotteistaminen-kirjan näyte (127 kilotavun kokoinen pdf-tiedosto). Saat sen luettavaksesi saman tien ilman mitään rekisteröitymisiä tai muuta simputusta.

Myös itse Tuotteistaminen-kirjasta on tullut kestohitti. Sitä on myyty julkaisuvuotensa jälkeen kymmeniätuhansia kappaleita. Nykyisin kirjasta on myynnissä jo kuudes painos. Sivuilla kuvatut periaatteet tai käytännön esimerkit eivät silti ole vanhentuneet. Päinvastoin, ne ovat suomalaisille asiantuntijoille, johtajille ja yrittäjille ajankohtaisempia kuin koskaan.

Tilaa Tuotteistaminen-kirja Talentumin verkkokaupasta tai kysy sitä lähimmästä kirjakaupastasi.


Kirjan nimi

TUOTTEISTAMINEN              

Kirjoittaja

Jari Parantainen

Sidosasu

Nidottu

Painos

6.

Sivuja

290

Julkaisuvuosi

2007

Kustantaja

Talentum


Tuotteistaminen-kirjan sisällysluettelo

Miksi lukisit juuri tämän kirjan?.......... 7

Mistä tämä kirja sai alkunsa?.......... 8

Sinäkin olet asiantuntija.......... 10

Mitä tuotteistaminen tarkoittaa?.......... 11

Mistä tunnistat hyvin tuotteistetun palvelun?.......... 12

Millainen olisi kymmenen pisteen tuotteistus?.......... 12

Miten asiantuntemus monistuu?.......... 15

Miten ravintoloitsija monistaa asiantuntemusta?.......... 18

Miten tunnistat huonosti tuotteistetun palvelun?.......... 25

Mihin tuotteistushankkeet kaatuvat?.......... 25

Tarjonta luo kysyntää.......... 28

Myy palvelu ensin, kehitä vasta sitten.......... 33

Kuinka tuplaat katteesi tuotteistamalla?.......... 37

1. Helpota ostamista.......... 38

Erotu kilpailijoistasi.......... 39

Paketoi kokonaisuuksia.......... 47

Poista riskin tunne.......... 48

2. Rakenna epäreilu ylivoima.......... 68

Pelaa monopolia.......... 68

Anna törkeä lupaus.......... 73

Sommittele tarina.......... 79

3. Myy edullisesti.......... 81

Kiteytä markkinointikelpoiseksi.......... 81

Hinnoittele kannattavasti.......... 85

Räätälöi räätälöimättä.......... 92

4. Käynnistä hittitehdas.......... 93

Kehitä ketterästi.......... 93

Monista palvelua kuin tuotetta.......... 107

Johda palvelutuotantoa.......... 110

Miten kehität hittipalvelun?.......... 133

Hittitehdas = (Vaihe 1 + Vaihe 2) * N.......... 135

Lupausvaihe.......... 135

1. Valitse asiakas.......... 143

2. Tunnista asiakkaan ongelma.......... 151

3. Selvitä, miksi ongelma on ratkaisematta.......... 159

4. Kiteytä törkeä lupaus.......... 164

5. Erotu kilpailijoista.......... 167

6. Kerro palvelun hyödyt.......... 171

7. Anna palvelutuotteellesi naseva nimi.......... 173

8. Määritä hinta.......... 180

9. Listaa toimitussisältö.......... 182

10. Käsittele vastaväitteet.......... 185

Lupaus myyntiesitykseksi.......... 190

Lupaus esitteeksi.......... 192

Lunastusvaihe.......... 196

1. Laadi vaatimusmäärittely.......... 197

2. Kokoa työohjeet.......... 221

3. Julkista palvelu.......... 225

4. Kerää kehitysideat.......... 232

5. Kokoa tuotteistuksen tulokset käsikirjaksi.......... 240

Haluatko aidon palvelun tuotteistuspaketin malliksi?.......... 252

Valvo palvelun laatua.......... 253

Loppusanat.......... 258

Kirjallisuutta.......... 267

Liite: Palvelun vaatimusmäärittely.......... 273

Hakemisto.......... 284