Etsi kirjoituksia
Close this search box.

Noste-suolakaivos® - palvelun tuotteistaminen neljässä viikossa

Noste-suolakaivos on neliviikkoinen tuotteistusprojekti ja valmennus

Noste-suolakaivos on projekti, jonka avulla puristat höttöisenkin idean helposti ostettavaksi palvelutuotteeksi neljässä viikossa.

Myyjäsi hihkuvat riemusta, kun he saavat selkeästi paketoidun  kokonaisuuden sisäänheittotuotteekseen.

Nosteen tuotteistajat näyttävät esimerkkejä, antavat suoraa palautetta ja potkivat porukkaasi vauhtia.

Opit tuotteistamisen perusteet itse tekemällä. Samalla saat kouraasi myyntivalmiin palvelupaketin. Myyjäsi pääsevät heti testaamaan sitä aitojen asiakasehdokkaiden luo.

Kuulostavatko oireet tutuilta?

Hinta

9 850 € + alv 24 %
Projektin sisältö
Käynnistä tuotteistusprojektisi

Tunnistetaan yhdessä tavoitteesi ja sovitaan etenemisen askelmerkit. Näin voit tehdä päätöksen projektin käynnistämisestä.

Kenelle Suolakaivos-projekti sopii parhaiten?

Noste-suolakaivos-tuotteistusprojekti sopii asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten johtajille, kärsimättömille myynnin ammattilaisille ja projektitoimituksista vastaaville asiantuntijoille.

Suolakaivoksen avulla nostat hetkeksi painetta pytyssä niin, että jo kauan lykkäämäsi tai jumiin päätynyt tuotteistushanke vihdoin jyrää maaliinsa.

Suolakaivokset sopivat erityisesti sellaisille asiantuntijoille, jotka haluavat napakan sisäänheittotuotteen. Tuloksen täytyy siis olla jotain hyvin selkeästi rajattua, suhteellisen edullista, asiakkaan kannalta vaivatonta ja  riskitöntä ostettavaa.

Kenelle ei sovi?

Suolakaivoksen idea on se, että asiantuntijasi raatavat ja tuotteistavat itse – muuten he tuskin oppivat mitään. Juuri siksi projektin nimikin on  Suolakaivos. 

Noste-suolakaivos ei siis ole tarkoitettu sellaiselle projektiryhmälle, joka haluaa avaimet käteen -tuotteistuksen mahdollisimman vaivattomasti.

Huomaa myös, että Noste-suolakaivoksen työkieli on suomi. Projekti on aivan riittävän vaikea jo kotimaisellakin kielellä. Toki tulokset voidaan sitten kääntää heti hankkeen lopuksi mille kielelle tahansa.

Noste-suolakaivoksen hyödyt

Miten asiantuntijasi hyötyvät?

Viimeisimmät Suolakaivoksemme

Wilhelmiina Palvelut tuotteisti myyntitarinan asiakaskohtaamisiin

Myyntitarina asiakaskohtaamisiin​

Uusi Wilhelmiina Tenhola palvelukoti kaipasi parannusta täyttöön. Selkeytimme yhdessä kohderyhmät ja palveluvalikoiman sekä tuotteistimme myyntitarinan ensimmäisiin asiakaskohtaamisiin.

Logate tuotteisti skaalautuvan palvelun

Kannattavuutta kiertotaloudella

Logate Oy on toimitusketjun optimoinnin kumppani yrityksille, joilla on tarve ketterien toimitusketjujen johtamiselle, optimoida materiaalivirtaustehokkuutta tai parantaa tuotteen vastuullisuutta. Neljässä viikossa

Jos et ole tyytyväinen Suolakaivokseesi, emme lähetä laskua.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että voimme julkaista sen nimelläsi varustettuna. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.

Mikä muuttuu tämän projektin ansiosta?

Ei laulua, ei leikkiä -leimasin

Saat neljässä viikossa kolme tärkeintä myyjän työkalua

Suolakaivoksen avulla projektiryhmäsi rakentaa palvelupaketin, joka on helppo ostaa ja myydä.

1
10-sivuinen myyntiesitys

Tiivistämme tuotteistuksesi tärkeimmät argumentit napakaksi myyntiesitykseksi. Se toimii työkaluna, jonka avulla pakotamme myyntipuheesi loogiseksi ja sujuvaksi.

2
Kysymyksiä & Vastauksia -pläjäys

Mitä järkevää myyjäsi osaa sanoa, kun asiakas kysyy, että ”miksi tämä palvelunne on näin kallis?” Suolakaivoksen jälkeen jokainen tietää vastauksen tähänkin hankalaan kysymykseen.

3
Hinnasto

Hinnastoa et tarvitse siksi, että hintasi olisivat niin mutkikkaat. Sen sijaan hinnasto on mainio väline kertoa, millainen palvelusi versio tai varustelista vastaa mitäkin veloitustasi.

Kärsimättömille myös viikon Noste-suolakaivos

Jos projektisi on erittäin tärkeä, ehkä se kannattaa rutistaa maaliin viikossa. 

Noste-suolakaivoksesta on tarjolla on myös todellinen suurpaineversio, joka etenee maaliinsa yhden työviikon aikana. Sisältö, tulokset ja hinta ovat samat, mutta projektiryhmäsi saa uuden tuotteen valmiiksi tavallistakin nopeammin.

Kysymyksiä & vastauksia Noste-suolakaivoksesta

Ideaaliin projektiryhmäänne kannattaa värvätä noin 6–8 osallistujaa. Silloin mukana on riittävästi ideointi- ja tuotantovoimaa myös silloin, kun joku on satunnaisesti poissa. Toisaalta suurempi ryhmä on yleensä vain hitaampi, etenkin jos se sattuu olemaan täynnä suupaltteja.

Pakollisia jäseniä on vain yksi, sillä projektissa on aina oltava mukana  päättäjä. Se tarkoittaa, että hänellä on kaikki valta tehdä nopeita päätöksiä katselmusten aikana ilman kenenkään ulkopuolisen lupaa.

Lisäksi projektiryhmään kannattaa ottaa mukaan yksi asiantuntija, joka tietää, mitä tuotteistettavaan palveluun voi sisältyä ja mitä ei.

Jos yrityksessäsi työskentelee markkinoinnin ammattilainen, hänet kannattaa ottaa mukaan ainakin viimeistelmään aineistojen ulkoasua. Voit värvätä mukaan myös mainostoimistosi tai digimarkkinointitoimistosi asiantuntijat tarpeen mukaan.

Loput paikat kannattaa täyttää myyjillä tai myyntityötä tekevillä asiantuntijoilla. Heitä varten tuotteistustöitä lopulta teemme. Myyjät myös tuntevat asiakkaittensa tarpeet parhaiten.

Kyllä, katselmusten ajankotia voidaan muuttaa niin monta kertaa kuin haluat. Nosteella on kuitenkin oikeus laskuttaa jokaisesta siirrosta 950 euroa + alv. Noste-suolakaivoksen tarkoitus on nostaa tuotteistustöiden prioriteettia väliaikaisesti. Veloitus auttaakin projektiryhmääsi pitämään tämän tavoitteen mielessään.

Voitte toki pyytää asiakkaanne mukaan. Mutta kannattaa miettiä, onko se järkevää. Joskus se on hyödyllistä, mutta yllättävän usein käy päinvastoin.

Jos asiakkaasi osallistuu Noste-suolakaivokseen, varaudu silloin siihen, että hän myös käytännössä päättää, millainen tuotteistuksestasi tulee. Silloin lopputulosta ohjaa yhden asiakkaasi itsekäs näkökulma, joka ei välttämättä ole sama kuin yrityksesi valitseman asiakaskunnan etu.

Jos taas emme ota asiakkaasi toiveita huomioon, hän kysyy aivan aiheellisesti, miksi häntä alun perinkään pyydettiin mukaan.

Useimmiten parempi tapa on tuotteistaa palvelun prototyyppi oman väen kesken ja käydä vasta sen jälkeen kysymässä muutamien asiakkaiden näkemyksiä lopputuloksesta.

Noste on toimittanut kymmenittäin Noste-suolakaivoksia. Tässä esimerkki Noste-suolakaivos-projektista vuoden 2020 syksyltä.