Tilaa Noste-dollarisointi™-koulutus yrityksellesi, oppilaitoksellesi, hankkeellesi tai asiakkaillesi.

Näin hinnoittelet asiantuntijapalvelun

Noste-dollarisointi on hinnoittelukoulutus. Opit laskuttamaan palvelustasi juuri sen hinnan, jonka ansaitsetkin. Se on reilua kaikkien kannalta.

Jokainen kaltaisesi johtaja, asiantuntija, myyjä ja yrittäjä osallistuu tarjouskilpailuihin joka päivä tietämättäänkin. Asiakas vertailee jokaista ilmoittamaasi hintaa vaihtoehtoihinsa ilman, että pääset puuttumaan asiaan millään tavalla.

Hintaasi tiivistyy lukematon joukko mielikuvia, hyötyjä, haittoja, arvoa ja kustannuksia. Kuitenkin useimmat asiantuntijat jättävät suurimman osan niistä täysin huomiotta, kun he pohtivat palvelujensa hintoja.

Kokemukset varsinaisista tarjouskilpailuista kertovat, että kisan voittaa yleensä se, joka haksahtaa pahimpaan hinnoitteluvirheeseen. Luultavasti niin käy myös tarjouskilpailujen ulkopuolella. Miten vältät karkeat kömmähdykset, jotka suistavat bisneksesi varmaan kurjuuteen?


oireet2.png

Kuulostavatko oireet tutuilta?

  1. Asiakkaat valittavat, että tuotteesi ovat liian kalliita
  2. Myyjäsi joutuvat pelaamaan alennuksilla jatkuvasti
  3. Häviät tarjouskilpailun toisensa jälkeen
  4. Firmasi vetää puoleensa persaukisia valittajia
  5. Ammattiostajat vievät tuhkatkin pesästä
  6. Hinnoittelusi perustuu stetson-menetelmiin

vastaukset.png

Saat vastaukset tärkeisiin kysymyksiin

  1. Mikä on yleisin – ja surkein – hinnoittelumenetelmä?
  2. Miten haarukoit palvelun tai tuotteen hinnan?
  3. Kuinka korotat hintaasi niin, ettei asiakas suutu?
  4. Miten pääset eroon tulosta nakertavista alennuksista?
  5. Kuinka asiakkaat valehtelevat myyjillesi joka päivä?
  6. Miten muutat tuotteesi hyödyt rahaksi?

Päivän ohjelmaan sisältyy aina useita käytännön esimerkkejä sekä ulkomaisten että kotimaisten palvelujen ja tuotteiden hinnoittelusta.

 

sopiva.png

Kenelle Noste-dollarisointi sopii?

Noste-dollarisointi sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten palvelutoimituksista vastaaville ammattilaisille.

Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti markkinointijohtaja, myyntijohtaja, kehitysjohtaja, yrittäjä, tuotepäällikkö, tuotekehityspäällikkö tai projektipäällikkö.

 

sopimaton.png

Kenelle Noste-dollarisointi ei sovi?

Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot.

Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään.

 

kouluttaja.png

Kouluttajana Jari Parantainen

  • Suomen kokenein tuotteistaja
  • Yli 200 tuotteistusprojektia vuodesta 2002
  • Puoli tusinaa bisneskirjaa, aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja myynnin psykologia
  • Tuhat vedettyä koulutusta
  • Tukuttain tarinoita ja käytännön kokemuksia
  • Tuoreita esimerkkejä tuotteistushankkeista
  • Ei väkinäisiä ryhmätöitä tai noloja rentoutusharjoituksia
 

palautetta.png

Palautetta Noste-hinnoittelukoulutuksista

  • "Pidin valmentajan asenteesta."
  • "Rohkaisevia neuvoja hinnoitteluun ja oman työn arviointiin."
  • "Olisin halunnut nähdä konkreettisia esimerkkejä hyvästä / huonosta tarjouksesta."
  • "Hyvä koulutus, avasi ajatuksia."
  • "Uusia näkökulmia omien tuotteiden paketointiin ja hinnoitteluun."
  • "Ainakin rohkaisi nostamaan hintoja reilusti, ottamaan kantaa enemmän ja ymmärtämään hinnoittelua ja ostamista."
  • "Hinnoittelu ollut aina hankalaa. Nyt tiedän omat tavoitteeni."
  • "Uutta ja entistä lujempaa uskoa omiin jo valittuihin hinnoittelumalleihin."
  • "Hintojen tyrmäyksen vasta-argumenteista voisi puhua enemmän. Samoin tarjousten laskemisesta."
 

ohjelma.png

Esimerkki puolen päivän ohjelmasta

11:30 Ilmoittautuminen

12:00 MITEN MAKSIMOIT KATE-EUROT?

Kuinka käyt kauppaa kannattavasti myös kitupiikkien kanssa?

Mitä asiakas tarkoittaa, kun hän väittää palveluasi kalliiksi?

Kuinka dollarisoit palvelusi arvon ymmärrettävästi?

13:30 Tauko

13:45 KUINKA haarukoit palvelullesi oikean hinnan?

Hinnoittelijan himmeli & seitsemän näkökulmaa

Miksi vaihtaisit veloitusperusteitasi?

14:50 Tauko

15:00 Käytännön vinkkejä hinnoittelijoille

Kuinka voitat tarjouskilpailun?

Millainen on ainoa järkevä alennuspolitiikka?

Mikä on kätevin tapa nostaa hintojasi?

16:00 Kiitos & näkemiin!

 

hinta.png

Hinta

Ostaminen on helppoa. Yrityskohtaisten Noste-koulutusten hinnat sisältävät kevyen räätälöinnin ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat matka- ja majoituskulut kaikkialla Suomessa.

 

tuotteistaminen-kirja.png

Hinnoittelukirja koulutuksen oheismateriaaliksi

Hinnoittelu on helppoa ja hauskaa – 55 vinkkiä, joiden avulla nostat taksasi taivaisiin

  • Ilmestyy syyskuussa 2017
  • Ei tylsiä kaavoja tai käyriä – vain käytännöllisiä esimerkkejä
  • Kirjoittaja Jari Parantainen
  • Kustantaja Alma Talent
  • Sivuja 265
  • Hinta kirjakaupassa 69 euroa
  • Kysy erikoishinta koulutuskäyttöön (yli 10 kappaletta)
 

viesti.png

Pyydä lisätietoja Noste-dollarisoinnista

Onko mielessäsi esimerkiksi sopiva koulutuspäivä? Vai askarruttaako jokin muu?
Tuotteistaja Jari Parantainen vastaa tiedusteluusi heti, kun se on inhimillisesti ottaen mahdollista.

 
Nimesi *
Nimesi

takuu.png

Sataprosenttinen tyytyväisyystakuu

Jos et ole tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Noste voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.